نوشته شده توسط : sibesalamati

زرده تخم مرغ و خواص آن برای موها گرداوری شد

 

زرده تخم مرغ و خواص آن برای موها

 

شامپو تخم مرغی یکی از شامپوهای مرسوم در بین ایرانی ها بوده که برای دهه های بسیاری همواره نیازهای بهداشتی مردم را برطرف می نمود. در آن دوران مردم گله و شکایتی از ریزش موها یا شوره سر نداشتند. اما امروزه با حضور انواع و اقسام شامپوهای مختلف نه تنها در بسیاری از موارد مشکل حل نشده ، بلکه شرایط طبیعی مو و رشد آن دچار اختلال گردیده است که این خود آزاردهنده می باشد. شاید خانم ها به واسطه ی حجاب خود بتوانند درصد زیادی از موها را پوشش دهند اما در آقایان این شوره ها و ریزش مو غیرقابل اجتناب است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با خواص زرده تخم مرغ برای موها آشنا کنیم.

بسیاری از افراد چنین تصور دارند که ریشه ی مو می تواند مواد پروتئینی را به خود جذب کند ، در حالی که اینگونه نیست. ریشه ی مو تنها نیاز به خونرسانی کافی دارد و زمانی که این خونرسانی برقرار شود ، تغذیه ی مناسب به مو انجام شده و در نتیجه رشد آن در حالت طبیعی قرار خواهد گرفت. اما ممکن است که تراکم موهای شما کمتر از گذشته شود که در این رابطه علل مختلفی همچون ارث و افزایش سن و استرس و . . . دخیل هستند.

زرده تخم مرغ پس از بررسی های زیاد اثری که از خود بر روی موهای شما باقی می گذارد را تنها برای درخشندگی و زیبایی و همچنین تا حد کمی برای از بین بردن ریزش موها نشان داده که خود از ویژگی های خوب و تحسین برانگیزی خواهد بود. برای اینکار تنها نیاز است که زرده تخم مرغ را بر اساس حجم موهای خود از یک تا سه عدد شکسته و کمی با یکدیگر مخلوط کنید ، سپس این مخلوط را برای حدود نیم ساعت پس از هر حمام روی موهای خود قرار دهید. اثر شگفت انگیز آن پس از چند هفته مشخص خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

پروتئین ها و مواد غذایی سرشار از پروتئین

 

پروتئین ها مولکول های بزرگی هستند که سلول های ما برای عملکرد درستشان به آن ها نیاز دارند. این ها از اسید آمینه ها ساخته شده اند. ساختار و عملکرد بدن ما به پروتئین ها بستگی دارد و تنظیم عملکرد سلول ها، بافت ها و اندام ها بدون این مواد به درستی انجام نمی شود. عضلات، استخوان ها، پوست و سایر قسمت های بدن حاوی مقادیر قابل توجهی از پروتئین هاست.

 

پروتئین چیست؟

پروتئین ها زنجیره های طولانی از اسید آمینهها هستند که پایه و اساس زندگی ما را تشکیل می دهند. این ها همانند ماشین هایی است که همه اجزای زنده را می سازند. بدن انسان تقریبا از 100 تریلیون سلول تشکیل شده است و هر سلول هزاران پروتئین مختلف دارد.

 

پروتئین چه کاری انجام می دهد؟

پروتئین ها نقش مهمی در فرایندهای بیولوژیکی بازی می کنند و عملکردشان بسیار گسترده است. عملکرد اصلی پروتئین ها در بدن ساخت، تقویت، ترمیم و تعویض مواردی همچون بافت هاست.

 

از کجا می توان پروتئین را به دست آورد؟

ما به خوبی می دانیم که پروتئین یکی از مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی ماست اما پروتئینی که از طریق غذاها مصرف می کنیم به پروتئین موجود در بدن تبدیل نمی شود. زمانی که غذاهای حاوی اسید آمینه مصرف می شود این ها بدن را قادر می سازند پروتئین ها را ایجاد کنند یا سنتز نمایند. اگر اسید آمینه مصرف نکنیم، بدن قادر به تولید پروتئین کافی نخواهد بود. نه اسید امینه ضروری وجود دارد که بدن نمی تواند آن را سنتز کند و باید از طریق رژیم غذایی فراهم شود. پروتئین های کامل عمدتا از منابع حیوانی همچون شیر، گوشت و تخم مرع تامین می شود. وسیا و کینوا منابع گیاهی پروتئین های کامل هستند.

 

ما به چه مقدار پروتئین نیاز داریم؟

نیاز بدن به پروتئین به سطح نیتروژن در بدن وابسته است. نداشتن سطح مناسبی از اسیدهای امینه منجر به عدم تعادل نیتروژن می شود. سطح دقیق پروتئین مورد نیاز برای بدن، مشخص نیست و بحث های زیادی در این مورد وجود دارد. مقدار پروتئین مورد نیاز برای بدن در هر روز حدود 0.8 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن برای بزرگسالان است. با اینحال نمی توان مقادیر دقیقی از پروتئین مورد نیاز را برای هر فردی توصیه کرد. بر اساس گفته های متخصصین، مواد غذایی زیر می توانند به ازای هر وعده مصرفی، حدود 7 گرم پروتئین وارد بدن بکنند:

* یک اونس گوشت بدون چرب، غذاهای دریایی و بوقلمون
* یک عدد تخم مرغ
* یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
* نیم اونس از آجیل یا دانه ها
* یک چهارم پیمانه لوبیا یا نخود پخته شده

مقدار پروتئین مورد نیاز برای هر فردی به فاکتورهای مختلفی همچون سن، جنسیت، وضعیت سلامتی و سایر موارد بستگی دارد.

 

منبع: medicalnewstoday



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1396 | نظرات ()